29 Ocak 2010 Cuma

Köfte ve spagetti...

Köfte ! Çok iyi pişmiş bir ev köftesinden 20 tane falan yiyebilirim.Spagetti derseniz aman allahım derim.
Şimdi bir düşünün güzelce pişmiş spagetti dolu bir tabak.Üzerinde orta büyüklükte hatta küçük küçük köfteler üzerinde Köfteci Ramiz'in salça sosuna benzer bir sos.Etrafında ufak ufak yeşillikler yanında da en sevdiğiniz içecek... Evet blogu açarken görsellerle desteklemeyi unutma dediler ama bunun görselini vermiyorum.Çünkü hayal edin.
Ama Köfteli Spagetti tarifini vereceğim.

Köftesi için;
400 gr.dana kıyma(dana koyun karışık süper olabilir.)
2 adet soğan
2 adet yumurta
Tuz,karabiber

Soğanı rendeliyorum.Bütün malzemeleri iyice yoğurup top köfteler yapıyorum.Kızartma kokusu için en kirli kıyafetlerimi giyiyorum.Yapışmaz tavada güzelce kızartıyorum.

Spagetti için;
Bir paket spagetti

Sos için;
1 yemek kaşığı zeytinyağı
3 yemek kaşığı salça(biber)
4 yemek kaşığı domates püresi
2 diş sarımsak(rendelenmiş)
Limon suyu(Keyfe keder çeyrek limon suyu)
1 adet küp şeker
Su(makarnayı haşladığımız sudan yarım bardak)
Tuz
Karabiber

Spagettiyi dişime göre bol suda haşlıyorum(yaklaşık 10 dakika)
-Makarna için su cimriliği yapmayın en büyük tencerede en az 3 litre kaynayan suda pişirin.Tuz ve azıcık yağ koymayı unutmayın-
Süzüyorum.Asla ama asla yıkamıyorum.Makarnayı haşladığım sudan 1 bardak ayırıyorum.Sonradan yapacağım soslara lazım olabiliyor.Sonra haşladığım tencereye o güne bağlı ruh halime göre -sadece zeytinyağı-,-zeytinyağı,azıcık margarin-,-sadece margarin-
üçlüsünden birini koyuyorum.Makarnaları içine koyup şöyle bir karıştırıyorum.

Sos için tavaya bütün malzemeleri koyun.Etrafa sıçratmadan karıştırarak kısık ateşte pişirin.

En başta hayalini kurduğunuz tabağı hazırlayabilirsiniz artık.

Afiyet olsun.İşine yaramıştır umarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Powered By Blogger

İzleyicim olur musun ?

Bu Blogda Ara