2 Şubat 2010 Salı

Panik Atak

Seneler önceydi tam olarak yılını hatırlamıyorum.En yakın arkadaşlarımdan birinin babasını kaybetmemizden iki gün sonra iş yerinde fenalaştım.

Başımın en tepesinde başlayan sıcaklık ve sanki nane esansının verdiği yakıcılık yavaş yavaş tüm vücudumu sardı.Kalp atışlarım hızlandı.Ve aklımda binbir türlü korkunç düşünceler dolanmaya başladı.Aklımı dağıtmaya çalıştım,temiz havayı içime çektim olmadı.

Hemen hastaneye gittim.Ve olası ihtimallere karşın serum verdiler.Ama fiziksel bir rahatsızlığım bulunmadı.Panik atak krizi geçirdiğimi,psikolojik olduğunu ve tedavi görmem gerektiğini belirtti dahiliyeci doktorum.

Sonraki 3-4 yıl boyunca en sevdiğim yer hastane olmaya başladı.Panik atak krizinden sonra,hastaneye adım attığımdaki ve serumdan sonraki rahatlamamı size anlatamam.Ama ısrarla psikiyatri ve ilaçlardan kaçtım durdum.

Bu hastalığım seneler boyunca şekil değiştirerek karşıma çıktı.Fobilerim çoğaldı.Hayvanlar,uçak,kapalı alan vs...2007 yılında artık panik atağım beni araç kullanırken yakalamaya başladı.Bir atağın 20 dakika sürdüğünü varsayarsak o sıralar trafiğe çıkmaya korkar oldum.Yanlış yollara sapmaya başladım.Ciddi ciddi kayboluyordum.Birgün arabayı yolun ortasında bırakıp,taksiye bindim ve öleceğimi sandığımdan doğruca hastaneye gittim.

Bu durum en sonunda ben uyuyamamaya başlayıncaya kadar sürdü.Gece olduğunda uyuyakalırım da gece panik atak krizi gelir,kalp krizi geçirip ölürüm diye uyumamaya başladım.
En sonunda dayanamayıp doktora(psikolog) gitmeye karar verdim.
Tüm hayatımı baştan sona kadar anlattım.
Tedavim hem terapi olarak hem de başka bir psikiyatrisin verdiği ilaçlarla birlikte sürdü.1 yıla yakın ilaç kullandım.Ve kendimi hazır hissettiğimde hem ilacı hem de terapiyi bıraktım.Şu anda seyrekte olsa beni ziyaret ediyor hastalığım.Kendini hiç unutturmuyor.

Panik atak dediğimiz hastalık beynimizdeki kimyasalların değişmesinden kaynaklanıyor.Kendi başımıza değiştirip yenmeye çalışmak oldukça yorucu ve faydasızdır.Eminim örnekleri vardır,ancak ilerlemiş durumlarda lütfen doktora başvurun.Hayat çok güzel ve kısa...

Panik ataksız günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Powered By Blogger

İzleyicim olur musun ?

Bu Blogda Ara