28 Aralık 2010 Salı

Depresyondan kurtulma yolları-1


Kötü zamanları nasıl atlatırız ?

Her insan hayatında bir kere girmiştir ve çıkmıştır.Benim konuyla ilgili konuşmam yasak ama yazmam konusunda bir ihtar almadım :) Aslında tam olarak depresyon sayılmaz.Birkaç tanı birden kondu ama genel olarak ben bu sıkıntılarla ilk kez karşılaştım.
İnsanlar bir müddet sonra hastalıklarıyla başetme konusunda formüller geliştirmeye başlarlar.Ben 6 Ekim tarihinden bu yana formüllerimi tam olarak bulamadım.Ama birkaç tane yakalar gibiyim.Uygulamak kimi zaman işime gelmese de :)

1-Her ne hastalığınız varsa öncelikle onu kabul etmek.
Henüz daha o mertebede değilim.Hala içimde bu nasıl olur ? neden ben ? evet evet geçti geçiyor !!! heh atlattım galiba :)) gibi cümlelerle ruh halimi sürekli değiştirmeye çalışıyorum.Halbuki nafile :( Olan oldu bir kere kimyan bozuldu.Şimdi toparlanma zamanıdır demek gerekiyor.Neyse o dinlenme evresi onu yaşamak gerekiyor.Yani dibe vurmak gerekiyor.Klasik olcak ama hızla dibe vur ayaklarından kuvvet al ve yukarı çıkmaya başla.Bakalım ne zaman ?

2-Umut,umut,umut...
Açıklaması yok ama hep umut beslemek lazım.

3-Olacağını sandığın ama olmayan tüm şüphelerinden ders almak,onları elemek.
E çok lazım.Yoksa yalancı çoban gibi etrafı sıkmaya başlıyorsunuz.
Tıpkı panik atakta hissettiklerinin aslında olmayacağını ve ya sandığın kadar kötü olmayacağını bilmek gibi.Bayılmak üzereyim (bayıldım mı hayır !) kusmak üzereyim ( e kus napalım :) ) ya çıldırmak (sanmıyorum çıldırsan farkında olmayabilirsin ) of bu bunalımdan hiç çıkamayacağım (hangi yılın hangi dönemleri ruh halin aynı kaldı ki ?? )

4-Tüm önlemleri aldıktan sonra oturup rahatlamaya çalışmak,ne yaşanıyorsa sessizce ve sabırla yaşamak.
Doktora gidildi,ilaçlar alındı,sevgi çemberi içindesin vs.Şimdi bundan sonra yapılması gereken kendi bildiğini okumamak,talimatları uygulamak ve için ne kadar bağırırsa bağırsın sessizce ve sabırla bu iç ses gürültüsünün geçmesini beklemek.

5-Felaket tellallarından,kötü olaylardan,tv den,aynı ruh halinde olanlardan uzak durmak,hiçbir sözlü paylaşımda bulunmamak (en azından bir süre)
Ah canım ne oldu yaa ? sorusuyla başlayan ve senin başına gelen herşeyi sil baştan anlatmanla başlayan o kısır döngü,kötü olaylardan semptom kapmak.Bir süre yapmayın.İzole olun,izole olun,izole olun...


Bu liste uzayıp gidecek ha bir de uyuyamıyorsanız YATAKTAN ÇIKIN-kurmaya başladığınız an AYAĞA KALKIN-İŞ YAPIN !!!

Fotoğraf Floransa'dan Aşk Meleği,sürekli öpücük dağıtıyor,seni öperken verdiği pozlardan para istiyor.Heeey tek başına fotoğrafladım onu :) çok samimiydi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Powered By Blogger

İzleyicim olur musun ?

Bu Blogda Ara